Ett hav av maskrosor

Gult är inte fult, inte i mina ögon i alla fall. Så här ser det ut just nu nere vid stallet hemma hos mig på landet. Ett hav av maskrosor.

Ett fält gult av maskrosor.


Det är så otroligt vackert i min trädgård och i naturen runt omkring mig just nu. Jag stannar fortfarande hemma och gör inga onödiga resor och träffar inte många andra människor. Jag åker bara och handlar mat en gång i veckan, that is it. Men jag njuter verkligen av allt som finns i mitt närområde just nu.

En vacker fjäril.

Som denna vackra fjäril till exempel, som jag såg under en promenad, en praktfjäril som kallas för Sorgmantel. Det finns en skönhet i allt i naturen på olika sätt. Jag är så tacksam för att kunna få uppleva allt detta, trots alla andra problem som just nu finns i landet och i resten av världen. Ta hand om er alla, var ni är befinner er och vad ni än gör idag!



Grönskan är så skir och vacker, här en bild till från mina omgivningar bara för någon dag sedan. Älskar verkligen denna period på året! När man inte kan resa så får man njuta av det man har, och det är verkligen inte så illa det heller.


Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer