Ute med fåren i vårsolen

Riktigt varmt är det inte här ute hos mig ännu, men ganska skönt i solen ändå. Dessa härliga får fryser i alla fall inte ett dugg, de njuter av att äta av allt grönt som nu spirar överallt i hagen.



Jag försöker i alla fall att vara utomhus så mycket jag kan nu när det inte längre snöar här i Knivsta-trakten. Så det blir en del promenader i vårsolen, när den nu tittar fram. Jag stöter inte ihop med någon annan heller, så jag kan fortsätta att hålla mig frisk så gott det nu går. Och under dessa promenader stöter jag då och då ihop med dessa får, fyra charmiga baggar.




Häromdagen haglade det och ösregnade, i vinden kändes det då som minusgrader även om det inte var det. Så här såg det ut utanför mitt fönster då, vattenpölar likt floder på vägarna. Men naturen behöver vatten, det har varit väldigt torrt, så regna har jag verkligen inget emot.



Så får ni också en bild på mig själv i trädgården, varmt klädd trots solsken. Jag tar liksom inga risker i dessa dagar.

Text och foto: Agneta Nisbeth


 

Kommentarer