Frukost i Thessaloniki

För någon vecka sedan var jag på en resa i Grekland. Här kommer min första story från en frukost i Thessaloniki. En spännande stad som har mycket att bjuda på. Som god mat.

Blanc gastrobar ligger på strandpromenaden i Thessaloniki.
Det finns naturligtvis många spännande ställen att äta på i en stor stad som Thessaloniki på det grekiska fastlandet. Men till frukost valde vi det populära caféet Blanc Gastrobar som ligger längs den om möjligt ännu mer populära strandpromenaden i stan.



Jag valde en Egg Benedictine som var alldeles utsökt! Ni ser den på bilden ovan, och så en liten espresso till detta. En hel perfekt frukost i mina ögon.



På Blanc samlas stadens ungdomar och eleganta kontorsanställda som smiter ut från jobbet för att äta en god frukost eller lunch, med en fin utsikt på köpet.  Inte alls en turistfälla som man kanske kunde tro på grund av det perfekta läget.

Strandpromenaden i Thessaloniki

Det kommer givetvis fler reportage från min underbara Greklandsresa, detta är bara början...

Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer