Vilken härlig sommar vi fått!

Jag kan inte annat än att njuta av denna underbara, varma och soliga sommar som också bjudit på några rejäla regnskurar som naturen mår bra av.



Det är så vackert i naturen just nu, allt är fortfarande så grönt och lummigt, mina växter har precis börjat slå ut, som mina rosa pioner och nu börjar även rosorna att blomma. Syrenens doft hänger fortfarande kvar på sina ställen även om den mest är överblommad, men nu har kaprifolens ljuva parfym börjat fylla min trädgård istället. 



Jag sitter nästan ute och äter varje dag, det är bara så underbart att vara utomhus i denna tid. och jag vill passa på innan säsongen är över. Men det är också mycket att pyssla med utomhus, mina blomsterrabatter ska rensas från ogräs och vattnas varje dag, ofta flera gånger om dagen. Potatisen ska kuperas och jordgubbarna täckas så hararna ni kanske minns jag har i trädgården inte ska äta upp dem innan jag får smaka. Hararna - som även ätit upp flera av mina satta lökväxter - är dock inte ensam att vara skyldig till dessa "trädgårdsbrott", det är även några fåglar som som är duktiga på att sno mina bär. 

Hoppas ni också har en fin början på sommaren, nu när skolorna slutat för terminen och sommarlovet startat. Ta vara på er och njut av de fina dagarna på ert sätt, vad ni än gör och var ni än är!

Text och foto: Agneta Nisbeth

 

Kommentarer