Nu har hösten kommit till mig här på landet

 Snart är det inga löv kvar på träden och det blir allt svårare att hitta ett äpple nere i trädgården, hösten har kommit på allvar.


Egentligen så älskar jag hösten på grund av sin färgprakt och känslan av att naturen nu snart får ta igen sig lite inför den kommande vintern. Även om det sakta blir allt kallare om dagarna och nätterna men också på grund av att det ofta regnar och blåser så känns det lite ruggigt, men kan jag ändå se skönheten i min omgivning under mina promenader. 



Än så länge finns en del löv kvar på träden men allt eftersom så plåster de ner på mina gräsmattor och vägarna här ute hos mig i Knivsta. Nu har också nästan alla äpplen blåst ner från träden, men jag hittade några röda äpplen på ett nyplanterat träd som vägrar att ge sig för höstens vindar och som fortfarande hänger med...



Eftersom det regnat en hel del och att vi fortfarande har plusgrader under nätterna gör att det finns både rosor och en del andra blommor kvar i min trädgård. Så jag har numera en hel del av dem inomhus i mina vaser. Gräset är fortfarande riktigt grönt och höstsådden har redan kommit upp en bit. 

Hoppas ni också kan njuta av den fina årstiden så länge den varar, för snart kommer vintern...

Text och foto: Agneta Nisbeth


Kommentarer