Äntligen vår i min trädgård

Så har det då äntligen blivit lite varmare och jag har kunnat placera ut mina utemöbler i trädgården, för nu är det vår!


Jag hittade bland annat dessa väldoftande och lysande gula påskliljor i trädgården, lite utanför min gräsmatta. De blommade inte under själva påsken men jag är lika glad ändå och de blev så här fina i en gammal silvervas jag har. Jag kompletterade sedan med lite knoppande kvistar från en syrenbuske så jag får njuta av våren även inomhus.



Jag har nu renast alla mina rabatter på döda löv och kvistar, lagt på lite gödning och vattnat vissa växter som såg lite torra ut. De har redan kommit fram allehanda knoppar och blomster, som dessa hyacinter jag satte ut tidigare under förra året. De är så vackra och de doftar underbart, precis som alla vilda violer som sprider en särdeles ljuvlig doft.



Även om mina utemöbler är på plats så har jag ännu inte satt upp min fina pergola, men det är ju inte så hett än att man måste fly solen så jag brukar sitta där ute med en kopp kaffe och en god bok. Men som ni ser på bilden har jag inte tagit av mig dunvästen än, jag är lite frusen av mig...

Hoppas även ni har tillfälle att njuta lite av våren, det går ju så fort, snart är det sommar!

Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer