Gatukonst i Uppsala och första färskpotatisen

 Det har varit en härlig vecka med sol och regn om vart annat och jag har varit på en liten shoppingtur till Uppsala. Men jag har också smakat på min första färskpotatis.


När jag reste in till Uppsala senast så hittade jag detta konstverk målat direkt på Stora torget - jag har sedan dess tagit reda på att detta verk skapats av Jesper Holm och Jimmy Stolpe. Muralmålningen på 8 gånger 13 meter ska enligt dem föreställa slottet, Uppsala stadsvapen och en labyrint. Kul och färgglatt var det i alla fall.




Jag har också tagit upp mina första färskpotatisar, det är ju bara så gott att äta dessa som nypotatisar med lite smör. Det blev bara några av dem, ska spara resten till senare och hoppas på att de växer lite mer. Hoppas er vecka varit lika trevlig och så vill jag passa på att önska er en riktigt fin helg, vad ni än gör och var ni än befinner er!

Text och foto: Agneta Nisbeth


Kommentarer