Vilda djur i trädgården och besök på café

 Under dessa extremt kalla dagar har vi haft många vilda djur på besök i trädgården, de försöker alla hitta något att äta under snön. 


Det är tyvärr inte lätt för de vilda djuren att hitta mat, lägger man ut frukt och grönt på marken äter tyvärr mössen upp detta istället. Men de verkar i alla fall duktiga på att hitta mina finaste plantor och buskar och tugga i sig dessa. Inte lätt att bygga upp en fin trädgård här tyvärr. Fotot på rådjuret tog jag för några dagar sedan utanför mitt fönster.


Så här vackert är det ute just nu i vintersolen, även om solen inte värmer så mycket ger den en glädje och hopp om en vår. Mycket snö är det fortfarande även om temperaturen just idag var någon enstaka minusgrad, på fotot ovan var det 15 minus...



Jag har inte bara spanat på djur i trädgården och vandrat runt i solen här på landet, jag har också varit i Knivsta och handlat, något jag gör flera gånger i veckan. Här ser ni ett av mina besök på caféet Infretta som har mycket gott att erbjuda till bra priser.

Text och foto Agneta Nisbeth

Kommentarer